Tips På Hur Man Putsar Tränset

Tänkte visa hur jag putsar mitt träns! Jag har ett mycket gammalt träns, han har alltid haft det liksom. Sedan han var ung :) Men vi har beställt ett nytt träns då det nuvarande börjar slitna och har vissa remmar har spruckit. Väl behövligt! 
 
 
Jag använder mig utav dessa fyra sakerna när jag putsar. 
 
 
Såhär såg då tränset ut före smörjningen, och efter ett ridpass.
 
Steg 1: Spraya sadeltvålen på trasan och gnugga över alla remmar på tränset. Detta rengör tränset.
 
Min nosgrimma är speciellt svår att få ren och fin, så jag har den som ett eget litet steg.
 
Steg 2: Spraya sadeltvål direkt på nosgrimman och gnugga med trasan.
 
 
Steg 3: Spraya lite sadeltvål på stenarna för att få de blanka. Dutta sedan lite med trasan för att få det  att torka.
 
Steg 4: Dutta svampen i balsamet och smörj hela tränset. Eftersom att vi har rengjort måste vi återfukta så att lädret håller.
 
 
Resultat!

Kommentarer från er:
ª Anna

Ett litet tips bara! Eftersom tränset är i läder så ska man aldrig ha kvar "tvålen" på tränset. Man ska alltid ta på tvålet och göra rent. Sen ska man spruta vatten på tränset så man får bort tvålen. Sen tar man och torkar bort vattnet med handduken. Sen för att återfukta så tar man balsamet. Tänk själv om man hade haft kvar tvål på händerna utan att ta bort det!:)

2012-09-04 // 11:43:40
ª Anonym

Jättebra inlägg :-) ps: man ska visst ha kvar tvålen på tränset, den har återfuktande egenskaper och att ta vatten är typ inte bra ju? Men men

2012-09-04 // 17:19:26

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback