Tankar

Har massa tankar om hur jag vill göra med bloggen. När jag började blogga gjorde jag det för att jag tyckte det verkade spännande och lite roligt eftersom många andra gjorde det också. Idag några bloggar och år senare känner jag att det har gått för långt.

När man inte leverar lika bra på tävlingar längre eftersom man har press att man måste vinna eller få höga % så man kan skriva det på bloggen, då har det gått överstyr. Jag känner att jag nog inte hanterar det lika bra längre, jag blir så nervös och när det inte går bra så känns det som man är sämst i hela världen. Plus att man måste lägga ut det över hela internet så att hundratals läsare kan läsa om det.

Jag har börjat skala av bloggen mer och mer, för jag vill inte längre att alla ska läsa allt om mitt liv och veta exakt vad jag gör vid vilken tidpunkt. Det har blivit lite för mycket privat.

Samtidigt känns det så otroligt jobbigt, ledsamt och tråkigt att lägga ner bloggen. Jag kommer i alla fall aldrig ta bort den, så man alltid kommer kunna ångra sig. En sak jag har kommit på är att man kanske kan ha en bildblogg. En blogg där man lägger ut bilder från dag till dag och såklart skriver när man känner att det behövs. Isåfall vill jag dela den bloggen med någon annan.

Jag har fortfarande inte bestämt mig än. Men när min mamma till och med säger att hon tycker det har blivit för mycket, då får det en att tänka till rätt mycket. Om jag skulle starta en bildblogg, hade ni följt med då?


Kommentarer från er:
ª Frida Fransson

du ska göra det som känns bäst för DEJ alice!
jag kommer i alla fall alltid följa dig och cracker jack vart du än bloggar :) <3

2012-09-09 // 15:41:56
URL: http://friidafransson.blogg.se
ª Anonym

Jag tycker att du låter bli att nämna att du ska till någon tävling, låtsas att du är hemma om du känner press! Bara ett tips! :)

Tycker du är duktig som kämpar på med Jack! Kommer bog blir jättebra! :D

2012-09-09 // 16:48:53
ª Lisa renessom

Hej alice!Jag känner en tjej som känner dig. Jag tycker du är jättegullig och har en extrem kämpar glöd! Och jag tycker att du är så duktig som har gått ner i klasserna för att få förstroende ! :D Grymt modigt och rätt gjort av dig!Sen så har jag också börjat ha dig som mitt mål.. Min sits är heller inte den bästa , men jag har tänkt på hur DU har lyckats med din , så vf kan inte jag då också ? Jo visst du är ju jätte duktig osv och har också jätte många bra tränare! så jag säger bara : DU är MIN förebild!Tack! för allt. :)

2012-09-09 // 19:59:15
ª ebba

sluta inte blogga ! du och jack är världens finaste, oavsett hur det går på tävling <3

2012-09-09 // 20:54:27

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback