Gårdagen

Okej, det var verkligen inte mina bästa ritter. Men det var ändå okej pga blåsten och mitt sjuktillstånd. Så även om det inte blev något pris med oss hem, är jag nöjd! Blev ju faktiskt precis utanför placering i P1 och två eller tre utanför i LA1.

Det som hände var att han blev så sjukt stirrig på framridningen. Det blåste riktigt mycket, träden lät, hästar sprang i hagen bredvid, barn skrek, en häst på framridningen vart helt galen verkligen och gnäggade tre ggr i sekunden.. Alltså blev han i ett tillstånd jag aldrig sett honom i innan. Det var svårt att lugna ner honom när jag var svag i kroppen och hade feber.

En dålig kombination alltså. Men, trots detta lyckades jag hålla honom på mattan i bägge programmen. Fegade lite i travökningarna, ville inte att han skulle galoppera i dem. Fick då 6or istället för 7or eller 8or som jag brukar få. Dumt!! Men men, P1: 62,8 % (4 av 3 placerade) och LA1: 65,526 % (6 eller 7 av 12 st).

Det kan ju bara bli bättre! Nu har jag massa erfarenheter med mig hem. Nästa tävling blir i Åstorporten nästa helg då jag kommer debutera i LA:2. Rider även FEI Inledande. Härligt att rida på stor bana igen! Längtar :D


Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback