Fältet

Red på fältet idag! Så mysigt. Jag har inte ridit där sedan förra året i oktober pga skörd osv, och senast jag red där trillade jag av haha. Det gjorde jag som tur var inte idag! Det tar ett tag att skritta dit, så det vart perfekt framskrittning. Det var jag och en annan som red där, men fältet är så grymt stort så jag höll mig på ena halvan och märkte inte ens av henne.
 
I början var han superpigg och jag blev lite skeptisk om jag verkligen hade gjort rätt val och rida där.. Men jag travade och red lätt på en åttvolt så att han skulle lyssna. Sedan lät jag han galoppera av sig, men hade fortfarande kontroll liksom. Han är verkligen snabb! :D Efter ett tag så travade jag lite och så släppte han verkligen! Eftersom de får trampa så mycket imed att det är stubb så blir de så himla lösgjorda. Det fungerar väl ungefär som när man rider över cavaletti bommar. Jag kunde i princip bara sitta och göra halvhalter.

Han blev så mjuk, avslappnad och riktigt jäkla fin! Satt där med världens finaste ponny, solsken, ett tomt fält framför mig och log som en fåne. Tänk er! Dagar som dessa ska man verkligen ta vara på. Imorgon ska han vila eller skrittas ut tror jag. 
 


Nöjd kille efter ett superpass!
 
Fältet förra året 
 

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback