Böckmann Center

Tänkte visa er lite hur stallet jag står på ser ut och berätta lite om det. Jag har alltså nyligen flyttat (ungefär 1-2 månader sen) till en anläggning som heter Böckmann Center. Det finns ett ridhus och en paddock på anläggningen med fibersand som underlag och fantastisk utsikt. Det finns även en affär som ligger på anläggningen (Böckmann) som har sitt ursprung i Tyskland. Jag handlar nästan alla av mina hästsaker där, så fina grejer med bra kvalité.
 
Det finns 8 engelska ute boxar och även tre stycken "avdelningar/byggnader" med innestall. I det ena står där 4 hästar, och de andra är typ samma stall fast det ligger 5 boxar i ena änden och 4 i den andra med en spolspilta och lite annat i mitten. Jag står i det stallet med 5 boxar och har tillgång till spolspilta 5 meter från boxen, sadelkammare 5 meter ifrån och även tre uppbindningsplatser 5 meter från det tredje hållet. Supersmidigt och bra. 
 
Människorna som står där är supertrevliga! De är även mycket ordentliga då jag har den enda ponnyn och är yngst, så man har inte de mindre barnen som springer runt osv. Inte något fel med det, men det kan vara skönt att ha detta lugnet som det är på Böckmann när man kommer till stallet efter en lång skoldag och vill ladda upp inför träning t.ex. Det är blandat med dressyr och hoppryttare, och de allra flesta är framgångsrika tävlingsryttare. Bland annat står där en tjej som tävlade både SM och Falsterbo i hoppning och en tjej som tävlar internationellt med någon av sina 4 hästar varje helg och jobbar ibland som beridare i Tyskland.
 
Är supernöjd med allt verkligen! Kunde inte haft det bättre. Allt är verkligen top class! Tänkte nu visa lite bilder som jag tagit på stallet :)
 

Framifrån
 




 
 
Om man går rakt fram och sedan höger kommer man till min del, går man rakt fram och vänster kommer man till delen med 4 boxar och bara till vänster kommer man till en annan del med 4 boxar.
 

4 utav de andra uteboxarna.
 
Har tyvärr inte fler bilder inne i stallen, men jag har ju filmat det en gång. Kan filma mer i sadelkammaren och sådär snart om ni vill det?

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback