Svar på frågestunden

Tänkte svara på den gamla frågestunden, även om jag har en ny start. Vill ju inte lämna några frågor utan svar.
 
Hur gammal är Jack? 16 i år, född 1996.
Vilka hästar har du ridit på? Massa olika från ridskolan, men haft två egna. Min c-ponny Österlunds Lurifax (såld förra året) & min d-ponny Cracker Jack.
Vad är det bästa inom ridning/stallet/sporten? Att man kan ha kontroll över ett sådant stort djur och bandet som skapas mellan en häst och ryttare. Sedan att tävla, men det är en annan femma. ;)
Det bästa som hänt dig? Samtalet mamma fick utav Jacks förra ägare att de ville att vi skulle prova Jack. Aldrig varit så spänd som då, vem visste att det skulle sluta såhär fantastiskt?
Det sämsta som hänt dig? Svår fråga, men inom hästkretsen var det svåraste nog i alla fall att släppa taget och sätta ut min c-ponny Luris på annons. Aldrig gråtit så mycket som då. 
Kan du inte göra ett vanligt inlägg med bilder och en kort liten text typ om vilka ponnysar du tävlar mot som är fina och som har bra gång mm? Skulle varit roligt och intressant! Absolut.
Vilka hästar tycker du är finast? Alltså ponnier du tävlar mot. Finns massa fina, men t.ex Jarno RP 145, Top Nemo, Puccini 81 såklart.
Har du stall hemma eller är du inackoderad?
Inackoderad.
Är Jack din enda häst?
Japp.
Om ja, skulle du vilja ha en till?
Ja, det hade jag gärna velat. Men, har inte tid eftersom att jag börjar åttan efter sommarlovet. Om man inte hade behövt göra allt runt omkring utan bara ridit hade jag nog haft en till.
Varför valde du just Jack?
Han är perfekt! Det klickade mellan oss två direkt och jag och mamma bara visste att det var han vi skulle ha första gången jag såg honom.
Skulle du vilja byta liv med någon ponnyryttare för en dag, och isåfall vem? Hade nog velat byta med Amanda Svanberg för att hon har så många fina hästar att rida. Sedan är hon så grymt duktig också! Eller Nellie Berntsson, men det är en helt annan sak ju..
Vilken ponny är din favorit i de olika kategorierna?
B-ponny:Monty eller Tuffe (ska inte ens försöka ge mig på att stava namnet, haha!). C-ponny: Moelgarnedd Montana RW 114. D-ponny: Jarno RP 145.
Känner du någon ponny som ska vara med på ungponny sm? Ja, Amanda Eneberg med Lidens Cap Rory är en nära vän till mig som har ett snitt på 68/69 % tror jag. Hon är nog garanterad, hoppas jag i alla fall.
Vad tycker du om så kallade ponny mammor?
Kan inte riktigt uttala mig om det, har inte blivit utsatt för det så vet inte exakt vad jag ska svara tyvärr.
Bästa med Jack?
Hans stora vackra personlighet!
Beskriv dig själv med fem ord.
Glad, målmedveten, bestämd, snäll & omtänksam.
Beskriv Jack med tre ord.
Världens finaste häst.
Tävlingskompisar?
AnnaMalin Lydén, Julia Wesén Cosmo, Vendela Hafström, Lerke Nordum, Kajsa Fransson, Sofie Johansson, Isabella Tovek, Emma Svensson, Josefine Ivarsson-Mårtensson och en massa mer. 
Favorit kille i hästvärlden? Nicholai von Benzon Hollesen.
Favorit tjej i hästvärlden?
Nellie Berntsson.
Ska du till Falsterbo i sommar och isåfall med vem?
Ja, bor i princip 10 minuter från Falsterbo med buss. Kommer nog vara där varje dag ungefär och ska dit med massa kompisar. Julia ska bo här två dagar t.ex.
Vem är din största idol?
NELLIE.
Musiksmak? 
Ny musik.
Ponny/häst? Ponny.
Dressyr/hoppning?
Dressyr.
FEI mästerskap/FEI lagtävlan?
Lagtävlan.
Träning/tävling?
Tävling.
Vilken klubb vill du tävla för i framtiden? Ska förmodligen tävla för Åsbo RF med start nästa år.
Ska du vara med i elitserien? Om allt går som planerat, ja. Mer om det senare!
Kan du inte berätta i din frågestund om stunden när du fick dina smkval, båda två. känslan liksom! Magiskt, går inte att sätta ord på det.
Skulle du kunna tänka dig ha blogg med någon? Som det ser ut nu är jag nöjd med att blogga ensam. Man får det precis som man vill ha det, så nej inte för tillfället.

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback