Bo Jenå träning

Som sagt tränade jag för Sveriges förbundskapten i dressyr, Bo Jenå, i måndags. Han kommer vid vissa tillfällen till Lillhagen, då min tränare Christine känner honom väl sedan hon gick hippologen på Flyinge och träffade honom där. Har tränat för honom tre gånger innan, varav en med Jack.

Det började med att jag var färdig för att skritta ner till ridhuset, då det började åska och ösregna. Detta gjorde att jag fick vänta med att skritta ner ett tag och missade lite framridningstid. Men, kom ner och han skritta fram lite grann.

Träningen gick verkligen riktigt bra! Han var rätt stel i början, vilket inte syntes men kändes, men ju längre passet gick desto bättre gick det. Vi övade en massa övningar som finns i FEI programmen och det gick verkligen super! Bo är en riktigt bra tränare som ser precis det man behöver hjälp med och hittar de perfekta lösningarna. Detta var lätt den bästa träningen jag haft för Bo, och hoppas att han kommer snart igen. Egentligen hade mamma fotat, men minneskortet var inte i, så inga bilder hehe.


 
 

Kommentarer från er:
ª vendela - dressyrryttare

fin blogg :)

2012-06-22 // 00:04:26
URL: http://vendelastertman.se

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback