Svenskt Ponny Derby

Just nu befinner jag mig på Svenskt Ponny Derby i Dagstorp. Men, vissa av er läsare kanske inte vet vad det är och vill veta? Det är en riktigt stor tävling som hålls i både dressyr och hoppning. Det finns två "rundor", Lilla rundan och Stora rundan, beroende på vilken nivå ekipaget ligger på. 
 
Jag vet inte klasserna i hoppning, men dressyren (C och D-ponny eftersom B-ponnierna har speciella klasser) ser i alla fall ut såhär:
Lilla Rundan - fredag: Kval 1 - LA:1, lördag: Kval 2 - LA Lagtävlan för Ponnyallsvenskan, söndag: Final - LA:4, Consulation - LA:1. 
 
Stora Rundan - fredag: Kval 1 - FEI Inledande. lördag: Kval 2 - FEI Lagtävlan, söndag: Final - FEI Individuellt Mästerskap, Consulation - FEI Lagtävlan. 
 

Alltså är det två stycken kvalklasser och 35 % av startfältet går vidare till final i varje klass, medan resten tävlar i Consulation som är en slags B final. Jag rider Stora Rundan mot 43 andra utav Sveriges bästa D-ponny ekipage. Stenhård konkurrans alltså! Såklart vill jag komma till final, men det är nog mest troligt att jag kommer till Consulation. Nästa år dock!
 
Vi står uppstallade där, även om vi bor ungefär 45 min därifrån eftersom att vi vill öva oss inför de kommande meetingarna. Så jag har massa vänner att träffa där och det ska bli sååå roligt! Håll nu tummarna ;)
 
 
Fredag.
 
Lördag (söndag är ju inte ute eftersom att man inte kvalat än).

Kommentarer från er:
ª Anonym

B-ponny lilla rundan går i likadana klasser!

2012-07-06 // 10:12:02

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback