Släpper Bomben

På fredag bytar jag stall, till Böckmann som är ett mycket fint och trevligt stall 2 minuter bort från mitt nuvarande stall. Jag har varit i 2,5 år på Videholm och det har varit fantastiskt mysigt, men nu är det dags att ta nästa steg! Det är lite olika anledningar, men det är främst för att Jack har anlag till röta på bakbenen och det blir inte bättre. Vi har hållt på med olika mediciner osv men enligt vår vetrinär och hovslagare klarar han inte av att stå på torv som det är på Videholm. Om rötan går upp i benen, är det kört. 
 
Det är en risk jag inte är beredd att ta! Det hade verkligen varit det värsta. Detta gäller dock absolut inte alla hästar, den större delen klarar att stå på torv superbra! Men, sen finns det undantag som Jack som verkligen inte klarar det. Därför har vi nu valt att flytta dit. 
 
Böckmann är ett riktigt fint stall med tillgång till ridhus och paddock bara några meter bort, som ingår i hyran. Det finns fina hagar och luftiga boxar. Det är ett tävlingsinriktat stall och de flesta tävlar på hög nivå i både hoppning och dressyr. Jag har redan ridhuskort där, så det blir inte så stor skillnad på den delen, men allt det andra blir nytt. Åh, det ska bli så spännande! Vi flyttar som sagt till helgen redan, så det blir roligt. 
 
Kommer så klart sakna Videholm och alla där, men herregud jag är ju bara 2 minuter bort! Kommer ju se er hela tiden ändå :)
 
Här står vi framför ägarnas hus, och stallet ligger bakom i samma stil, färg och form.
 
 

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback