Sammanfattning Sussie Träningen

Kom nyss hem från stallet, sen stallkväll.. Vi körde mot Trelleborg vid 19.15 och jag skulle träna 20.00. Redan när jag satt upp var han döfin och loss i sidorna. Försökte att använda en annan ridstil och förlåta lite mer, istället för att det skulle bli missuppfattningar hela tiden. Alltså red jag otroligt mjukt och bara för sitsen och använde mig av halvhalternas förmåga. Red fram honom och han var med på noterna hela tiden, och var riktigt jäkla fin!

Red den programdelen som finns i lagprogrammet då man kommer i trav och gör öppna på långsidan upp till E eller B (beroende på vilket varv) och gör två halv volter, så att det blir som ett S, och sedan ut i sluta (bild där nere). Gjorde även några travslutor på diagonalen och travökningar, sedan red vi igenom programmen.
 
Det kändes döö bra! Om jag får till det så som jag red nu i helgen så blir jag riktigt lycklig. Han höll inte på att galoppera i traven, studsa, steppa eller vara allmänt jobbig överhuvudtaget idag vilket var ett jäkligt stort framsteg. Är så nöjd med honom och förväntansfull inför helgen! Nu är oddsen på vår sida. ;)
 

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback