Resultat - Jönköping Söndag

Vi avanmälde FEI Lagtävlan dagen efter och tänkte istället rida en LAP1 för självförtroendets skull. Red fram och han var jättefin och sedan kom jag in på banan. Hade lite problem med formen, men inte alls så mycket som dagarna innan. Någon slarvig väg och så vidare men gud VILKEN känsla! Nu tänkte jag att jag äntligen hade visat vad jag gått för under omständigheterna. Helgen kunde trots allt sluta bra.
 
Red ut med ett riktigt stort leende och mamma lika så. Fick mitt resultat och blev väldigt chockad - 57 %.. Blev riktigt sur och arg. Man ska inte bli så neddömd. Vill inte riktigt skriva om detta på bloggen för jag har kommit över det värsta och snackat med lite andra folk som red för samma domare, men aa. Man kan inte göra någonting åt detta - dömt är dömt. Men blev rätt så chockad för ritten var i alla fall långt över de procenten jag fick..
 
Hur som helst sammanfattar jag detta som en riktigt rolig helg med mycket erfarenheter med mig hem! Tyvärr vart ritterna inte så bra, men allt runt omkring har varit awesome. Tackar än en gång alla fina personer som stöttar mig, ni är BÄST <3
 
Fotograf: Julia Wésen Cosmo

Kommentarer från er:
ª Emelie

Hej, jag har inget emot dig Alice men jag tyckte inte att du blev jätte neddömd pga att skolorna var knappt någon tvärning och lite andra små missar.

Jag vill inte låta som en besserwisser eller något men jag tycker du ska jobba med sitsen, efter som din position i sadeln spelar roll för hästen. Att bara sitta mitt i sadeln, armarna in, tummarna upp och så stilla skänkar som möjligt. Jag menar verkligen inte att du är dålig eller så! Jag skulle tycka det var kul om du kom till SM och så nästa år! Så bara ett tips från mina ögon!:)

Svar: yes, jag vet. när jag skrev detta inlägget på väg hem från jfk så vart jag arg, ledsen & besviken över att helgen gått så jäkla dåligt pga mig. ritten vart hemsk, i know. bara säg det!
snällt att du bryr dig, men detta vart kanske lite fel sätt att förmedla det på.. nästa gång kan du ta kontakt med mig privat och inte helt offentligt här. rätt lågt enligt mig.. men tack för att du gav mig tips. jag tränar på sitsen varje dag, hela tiden. skolorna lika så, eftersom att vi inte får till de på banan. det finns en anledning bakom allt. du får gärna skriva mer till mig på min facebook, för jag vill gärna veta vem du är och få mer tips :)
crackerjack.blogg.se

2012-08-02 // 13:45:53
ª Bea

Riktigt ba ämpat tycker jag alice :) de är ändå sjuk coolt att du kommit så långt på så kort tid och det är inte fel på di sits, det tycker varkn jag eller de flesta;) Flmade din mamma på la:p1.an? isf, kan vi få se film? :) <3

Svar: naw tack fina du! fast min sits behöver förbättras ganska mycket, men tack iaf, desamma. tyvärr så dampade vår kamera hela helgen, så inga filmade ritter :( <3
crackerjack.blogg.se

2012-08-02 // 16:46:28
ª Anonym

LA: p1 an. de blev smileys när ag skulle skriva de ;S

Svar: haha jag vet, det är skit störigt :p
crackerjack.blogg.se

2012-08-02 // 16:47:25
ª Anonym

LA: p1 an. de blev smileys när ag skulle skriva de ;S

2012-08-02 // 16:47:31
ª Josephine

Jag tycker att du rider sjukt bra och jag såg ju inte alls när du red i Jönköping och jag har aldrig sätt dig rida i verkligheten. Men på film och bild verkar du rida helt fantastiskt bra. Det spelar ju egentligen ingen roll hur nedbedömd du blev, bara du är nöjd själv. Jag tycker att din sits är helt okej, i början när jag började rida hade jag en 5 på min sits medans jag nu har 8or. Jag har problem med andra såsom skänkel och min skänkelvikningar suger. När jag började tävla red jag på 57 hela tiden, nu rider jag på runt 70 % men det kan hända ibland att jag får under 60 % också, beroende på om domaren tycker om hästen och mig. Jag tycker inte att någon behöver bli nerbedömd faktiskt. Jag tycker iallafall att du är superduktig och om jag tävlade så högt som du och var så duktig skulle jag varit jätteglad. Kom ihåg att du är en av mina förbilder. Stora kramar! /Josephine på Epichorses

Svar: det. här. gjorde. mitt. liv. TACK fina du! guldvärd e du! stoor kram <3
crackerjack.blogg.se

2012-08-03 // 10:32:19
URL: http://epichorses.blogg.se

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback