Resultat - Jönköping Lördag

Nästa morgon red jag tidigt, redan klockan 9.58 så det var en tidig morgon. Det var sjukt varmt, så mamma spände inte nosremmen lika mycket som vanligt för hon tänkte att han skulle få tillgång till att andas lite mer.. På framridningen vart han SUPER fin och jag var jätteglad! Kom in på banan och gjorde halt. Såg hela tungan sticka ut till höger och vänster, för att den sedan la sig över bettet. Faaan tänkte jag, allt detta i onödan! Fick ingen kontakt med honom, men tänkte att jag ändå skulle rida vidare eftersom att det vart FEI Lagtävlan igen där skritten kommer efter första travdelen och innan den andra. Han brukar fixa det i skritten men inte denna gången.. Kom till galoppen men sedan vart det nog. Ingen kontakt fick jag, så jag utgick.. Första gången i mitt liv som jag behövt göra det. Men jag ångrar det inte, eftersom att det inte vart värt att få så grymt dåliga procent.
 
Samma sak denna dagen, alla fina personer som kommer fram och stöttar en. Men, problemet denna dagen var faktiskt mamma haha! Hon hade ju spänt den löst, och då får han chansen att lägga tungan över. Mamma har själv sagt förlåt (haha) och hon sagt att hon tar hela den ritten som hennes fel. 
 
Tills nästa klass den dagen spände vi remmen som vanligt och lite till för att ha absolut inte skulle kunna hålla på med tungan. Han kan ju fortfarande andas osv, man får in de fingrarna man ska få in emellan remmen och nosryggen. Denna klassen gick SÅ mycket bättre!! Kom ut med ett leende på läpparna. Tänkte att nu skiter jag i procenten för de betyder ändå inget - det är KÄNSLAN som räknas! Domarna i denna klassen vart stränga och petiga, och jag hade en del små missar så jag landade på 59 % idag igen. Men jag vart lika nöjd endå, detta är ju bara mitt första år som FEI ryttare, jag har ju bara ridit dessa klasser i några månader så det kan ju faktiskt bara bli bättre.
 
På kvällen gick jag på ryttarfesten med Julia, Lerke och Kajsa bland annat. Riktigt mysig kväll ända tills de började spela rockmusik hahahaha.. Då blev det lite mycket så vi gick då. Men annars vart det en jätterolig kväll med massa skratt som vanligt.. ;)
 
 
Fotograf: Julia Wesén Cosmo

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback