Ponny SM

Ponny SM tar bara emot 40 startande i D ponniernas klass. Det är en enorm konkurrans bland de 40 och för att kvala ska man ha gjort två ritter på 64 % i antingen nationell FEI Lagtävlan eller nationell FEI Individuellt Mästerskap. Då är man officiellt kvalad till SM på ponny. 
 
Som jag sa innan är det en enorm konkurrans bland dessa 40 platser, och det blir en massa reserver. Jag har mitt kvalsnitt på 64,6 % då jag har ridit en gång på 64,4 % & en gång på 64,8 %. Med detta kvalsnittet ligger jag som 12e reserv! Alltså finns det ingen chans att jag kommer med.. Det 40e ekipaget ligger på 66,16 %! Man ska alltså rida ihop 2 hela % mer än vad man egentligen ska behöva för att ha officiellt SM kvalat! :o
 
Jag har olika åsikter om detta, jag tycker att om man har kvalat till SM ska man få vara med. En gräns är en gräns, och om man har slitit för att komma över den, ska man banne mig få starta!!! Isåfall får man höja gränsen, om det är så pass många som överskrider den. Det är liksom en speciell känsla att veta att man har kvalat till SM, och sedan hamnar som 12e reserv! Jag vet inte vad jag ska ta mig till helt ärligt..
 
Samtidigt tycker jag ju att det ska vara Sveriges bästa ekipage, är det de 40 bästa som ska rida så får det väl vara de 40 bästa. Men allt detta jagandet efter höga SM kval har liksom tagit bort glädjen lite i det hela, att inte kunna komma ut från banan och vara nöjd när man ser resultatet - för det kommer inte räcka till den dära SM platsen. Sen när man väl har fått sina två jäkla SM kval, då räcker de inte.. DET om något är en väldigt speciell känsla. 
 
Nu får jag rida som fan i Jönköping, jag ska sätta högre kval! Egentligen rider jag som sämst med press, men nu måste jag skärpa till mig. Detta ska gå. Jag har kämpat och jagat kval nästan hela året nu och skulle allt falla på att jag inte har tillräckligt höga procent, då vet jag inte vad jag gör. Nu gäller det i Jönköping, jag behöver två magiska ritter på runt 66 % och sedan kan allt annat rasa! Detta är det som jag har kämpat för, jag vill verkligen inte misslyckas! 
Vad tycker ni om detta?
 

Kommentarer från er:
ª Anonym

Jag ligger 2 hundradelar från att komma med så jag vet precis hur du känner!

2012-07-24 // 23:20:42
URL: http://vendelastertman.se
ª Malin

Heejjjja Aliceeee!

2012-07-24 // 23:55:09
ª ShireElin

Shhit va tråkigt, då hoppas vi att du får dina procent på nästa tävling så du kan få vara med i sm! :)

2012-07-25 // 00:29:32
URL: http://stalltrion.wordpress.com
ª ShireElin

Shhit va tråkigt, då hoppas vi att du får dina procent på nästa tävling så du kan få vara med i sm! :)

2012-07-25 // 00:29:32
URL: http://stalltrion.wordpress.com

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback