Hööks Summer Dressage Cup

På torsdag blir det en lång resa mot Jönköping! Vi åker redan klockan 13 och är nog framme runt 17.00 om allt går som det ska. Det blir mitt andra meeting och Jack ska stå uppstallade på tävlingsplatsen, jag och mamma bor på ett hotell i närheten. Det är fyra klasser på tre dagar som ska ridas:

Fredag: FEI Lagtävlan
Lördag: FEI Lagtävlan & FEI Individuellt Mästerskap
Söndag: FEI Individuellt Mästerskap
 
Det är inget derby eller så, men det delas ut priser för varje klass såklart, för bästa meetingpriset (vem som placerat sig bäst under dagarna) och även ett pris för bästa horse- och sportmanship som utses av tävlingsledningen varje dag. Alltså tre utav det sista. Meetingpriset är ett presentkort på Hööks för 1500 kr och det hade varit riktigt nice.. Man kan ju alltid drömma! 
 
Jag har snackat lite med mina vänner och speciellt Julia, vi taggar till tusen! Det kommer bli sjukt roligt! Det ska också bli extra roligt eftersom det är en kür klass på söndagen, älskar att kolla på kürer.. Detta bli ju lite mer utav ett meeting nu eftersom vi bor på plats och det är så pass långt ifrån. Dagstorp ligger ju liksom en halv timme från oss så vi bodde ju hemma, men som ni redan vet stod ju Jack uppstallad för att vi skulle träna oss och se vad vi behöver osv.
 
Nu har vi skaffat massa nya grejer som vi ska ha! Det är super med Jönköping eftersom att de har riktiga stall och inte mobila boxar, mycket bättre för hästarna. Jag vart där förra året och kollade, då vart drömmen att rida där nästa år - och se, jag lyckades! :D Men som sagt har vi nya grejer, så som sadelskåp (förra gången lånade vi) . Det var nämligen så att när vi kom till det nya stallet så var det en tjej som ville sälja sitt gamla för hon hade köpt ett större. Det var precis ett sådant vi ville ha, svart, plast och rymligt! Det var inte gammalt heller, och man ser inte att det är begagnat :D Vi fick det liksom 5000 kr billigare än vad de kostar som nya.. Helt sjukt vilken tur! Vi har även massa krokar, nya spannar, en grep och maaassa sånt. 
 
Håll tummarna nu för mig i Jönköping! Jag lovar live blogging därifrån, jag och Julia får påminna varandra haha. Har även massa andra vänner att träffa där, så det blir riktigt kul! Vi ska nog ut och äta i stan någon dag, vi får se vart vi hamnar.. Hahahaha. Hihi, taggad! Detta blir ju min sista chans att höja SM kvalen, jag ligger ju just nu som reserv på listan.. It's time to make it or break it.. ;)
 

Kommentarer från er:
ª Ida Andersson

Lycka till Alice !
Hoppas det går bra för er.
Kram Ida

2012-07-24 // 20:12:30
ª Ida Andersson

Lycka till Alice !
Hoppas det går bra för er.
Kram Ida

Svar: tack fina ida! kram <3
crackerjack.blogg.se

2012-07-24 // 20:12:30

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback