Dagens Ridpass 18/7 2012

Idag var det den första dagen jag red sen derbyt, eftersom Jack har haft lite sommarlov. Vi har varit ute och gått med honom för det mesta, medans vissa dagar har han stått helt. Red igenom honom lite lätt i trav och lättridning, plus galopp och mycket skritt i låg form hela tiden. 

Han kändes faktiskt bättre än någonsin! Förväntade mig en stel och överpigg Jack, men han vart faktiskt rätt lösgjord och alldeles så där lagom pigg när man började jobba honom lite grann. Innan dess vart han sjukt pigg.. Så, nu har jag grymt mycket ny glädje igen!
 
Han har haft lite ont i framhovarna och det var därför han fick vilan, vi vart hos vetrinären och kollade honom i fredags. Goda nyheter ändå, ingen behandling utan han ska få silikonsulor imorgon bitti på framhovarna. Detta var anledningen till att jag vart helt deppig efter derbyt, men nu känns det faktiskt riktigt bra att det fanns en anledning till att han varit rätt jobbig på sista tiden. Han har lagt tungan över bettet två gånger innan tävlingsstart och galopperat när man pressat traven lite grann. Alltså kommer det nog gå mycket bättre nu, när vi kan visa upp oss från vår bästa sida och med alla förutsättningar på plus istället för minus. 
 
Hiss eller diss till mitt nya schabrak och mina nya lindor jag köpte på Falsterbo Horse Show? Själv tycker jag att Jack blev riktigt snygg i ljusblått! ;)
 
 
 
En av mina nya favoriter :D
 
 
 

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback