Trillat Av

Vi började dagen med att jag och mamma åkte till Kågeröd och kollade på Junior och Young Rider SM. Vi såg kürerna och det vart så otroligt många fina hästar! Vi kollade lite tills klockan halv tre ungefär då vi åkte hem. Vi körde direkt till stallet och fixade med Jack osv.
 
Jag har övat mycket på sitsen dessa dagarna, och igår sitstränade mamma mig på linan. Helena, min tränare, har ju också hjälpt mig mycket med detta eftersom att jag måste rätta till sitsen först för att allt annat ska kunna falla på plats. I alla fall så linade mamma mig igår utan stigbyglar och vi hade knutit tyglarna så att jag bara fick ha balansen i bålen. Det gick superbra! Ända tills Jack hörde något i taket och for iväg.. Han skenade först och sedan kastade han sig åt sidan. Jag som då varken hade tyglar eller stigbyglar - flög av.. Haha! Det gick bra som tur var, har ont i det ena benet bara men annars så! Det var faktiskt bara andra gången jag har trillat av Jack och jag har snart haft honom i ett år. Sist var i oktober på fältet.. 
 
Det var bara att hoppa upp igen och börja om. Jag tog dock tyglarna nu och sedan även stigbyglarna eftersom att han vart sjukt pigg och studsig, och jag kände inte riktigt för att flyga av en gång till, haha. Min sits har förbättrats enormt, det kan jag själv erkänna. Jag har haft stora problem med att min skänkel faller bakåt - vilket varken är snyggt eller är bra när man inverkar på hästen osv.
 
Idag ska jag till Dagstorp för Talang Skåne träning, vilket ska bli SÅ roligt! Det var längesen nu eftersom att det har varit sommar och sådär. Det ska bli kul eftersom att det var längesen man såg alla i Talang Skåne gänget och sedan är det så himla bra träning också. Jag ska be mamma fota, så ni får se bilder! VI hörs sen :)
 
Här är bland annat en bild där man kan se min skänkel..

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback