Träning För Sussie

Tränade redan klockan 8.00 idag, tidigt :o Jack tyckte att vi kom alldeles för tidigt, så han vart lite trött idag när jag red och orkade inte riktigt jobba på som vanligt. Vilket man ju kan förstå, han hade ju knappast vaknat och ville mycket hellre mumsa gräs i hagen.. 
 
Han vart i alla fall duktig och fin ändå, även om han inte riktigt orkade hålla uppe det där lilla extra hela tiden. Men, efter träningen tog jag något varv i samlad trav och galopp på utebanan - och gud så fin han var! Då hade han minsann orken i sig.. Dessa djur alltså ;) 
 
Det känns i alla fall väldigt bra inför tävlingen imorgon, mycket bättre än vad det gjorde sist när vi skulle till Jönköping. Vi har med oss Helena till första starten imorgon, sedan har jag liksom 5 timmar emellan så det blev lite mycket för henne att stanna så länge. Men jag har i alla fall hjälp på framridningen i första klassen då han är som svårast :) Det ända negativt är att jag inte kan ha mina tävlingsstövlar.. Jag har inte riktigt lärt mig sitta ner i den nya sitsen med dem. Jag hade tävlingsstövlarna idag och det var en andledning till att han inte riktigt gick som han gjort i veckan eftersom att jag inte fick fram sitsen riktigt. Så det blir de vanliga stövlarna imorgon, ska se till att putsa upp dem så blir de nästan lika fina som mina andra ;)
 
Haha jag bara älskar denna bilden.. Mulen i vädret ;)

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback