Tips På Donut/Håruppsättning

Tänkte visa hur jag gör min donut, eller håruppsättning som vissa kallar det! Min mamma brukar egentligen göra det på mig till tävlingar, men jag fick låna min lillasyster som lite hårmodell ;) Jag är inte så bra som min mamma, så det blir bättre när hon gör det.. Typ andra gången jag gör en donut men skit i det! Här är tipset!
 
Sakerna jag använder mig av
 
Steg 1: Sätt upp håret i en helt vanlig hästsvans. Den ska vara spänd, och inga bucklor! När man ska ha den under hjälmen brukar man oftast få göra den längre ner, men det skulle vi inte nu så det blev lättare att visa i normalhöjd.
 
Steg 2: Sätt i donuten runt hästsvansen.
 
Steg 3: Sprid ut håret över dounuten så att hela blir täckt. Sätt sedan ett gummiband runt om så att det håller.
 
Steg 4: Gör så många flätor beroende på hur tjock håret är. Det gör inget att de inte blir perfekta eller likadana för det syns inte sen ändå.
 
 
Steg 5: Med hjälp av hårnålarna lindar du runt flätorna runt donuten. Stick i hårnålar med jämna mellanrum så att flätorna sitter runt om på plats.
 
Steg 6: Sätt pärlnätet runt om donuten och sedan smyckesbandet runt om.
 
 
Steg 7: Det är upp till dig vilka nålar du vill ha i. Jag har rätt många olika att välja mellan, så jag valde några slumpmässiga fina snurror ;)
 
Resulat! Haha inte min bästa donut, men ni förstår ju i alla fall hur man gör nu hoppas jag.. Annars är det bara att kommentera! :)
 
Det är jätteviktigt att ha alla saker samlade på ett och samma ställe så man vet vart man har dem! Hehe jag är rätt mycket för att ha mina småsaker i plastbags.. Men här förvarar jag mina donut grejer i alla fall :)
Jag har köpt alla mina donut saker utav Cathrine Henrikssons dressyr butik på FHS.  

Kommentarer från er:
ª Anonym

Hej! Bara undrar en sak.. Dom sista nålarna är ju så långa, hur böjer du dom så att dom sitter? Känns som att man måste det för annars sticker dom väl ut ? Ha det bra! :)

Svar: menar du snurrorna? de snurrar man ju på.. annars om du menar hårnålarna så kan man klippa av dem med en vass sax :)
crackerjack.blogg.se

2012-08-15 // 21:24:41
ª Maja---dressyrteam

tjusigt ! :D

2012-08-19 // 10:37:22
URL: http://dressyrteam.devote.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback