Stövel Tips

Är det bara jag som får sådana vita smutssaker på mina stövlar? Efter ett pass så blir de ju så smutsiga :o Jag frågade i alla fall mamma vad man skulle göra åt det, och hon sa att för att få bort det så skulle man ta en trasa med diskmedel och vatten och gnugga.. (Mobilbilder därav kvalitén).
 
Fattar ni vad jag menar med såna vita saker? Hehe
 
Började som sagt med att gnugga diskmedel och vatten med en wettex trasa på hela "foten" av stöveln. Tar aldrig på insidan eftersom det inte är läder utan ett trögt material, och inte heller på utsidan av skaftet för att det är ju glansigt och då tappar det sin glans.
 
Tog sedan en annan wettex trasa med vatten och gnuggade väck diskmedlet. 
 
Eftersom att man inte bara kan ha vatten och diskmedlet (då förstör man ju lädret) så fick jag ju använda mina vanliga putsgrejer också. Jag använder Petries "kollektion" haha eller vad man ska säga.. Imed att jag har Petrie stövlar fick vi det till och det funkar super! Rekommenderar starkt :D
 
Man måste även använda Creamen som är steg två i Petrie sättet. Det återfuktar och ger glans. Alla dessa saker
tar man endast på stöveln och INTE på skaftet om han har glansiga stövlar som mig. Med vanliga läderstövlar funkar det super.
 
För att få de extra glansiga och fina så tar man en helt vanlig nylonstrumpa och gnuggar på lädret. Jag brukar även ta en pyttelite våt wettex trasa innan på det glansiga och sedan nylonstrumpa över. 
 
Det sista steget är att man tar en så kallad dammvante över hela stöveln. Både med insidan och utsidan utav vanten. Det ger ett jäkligt bra resultat! Speciellt på det glansiga på stövlen, såå fint blir det. Egentligen har man ju en sådan här vante på hästarna, men det funkar minst lika bra på stövlar också. Stor hiss!

Fick ingen bra bild.. Men det blev i alla fall super bra. Man kan till och med spegla sig i det glansiga.. Då är det bra grejer! Gillar ni sådana hära tips? Vill ni ha fler? Kommentera med något du behöver tips på ;)

Kommentarer från er:
ª Linkmyponny

Du har fått dagens länk, även den först länken någonsin, på http://linkmyponny.wordpress.com/!

Vill du få dagens länk på linkmyponny? Skicka en länk, en text om din blogg/hemsida/daywiev och gärna några bilder till [email protected].

Svar: wow! tack :D
crackerjack.blogg.se

2012-08-13 // 00:14:00
URL: http://linkmyponny.wordpress.com/
ª Anna

tips på hur man gör en sån håruppsättning till tävlingar? :)

2012-08-13 // 09:48:21
ª Isabelle

Asbra ju! Mina stövlar är alltid så skitiga ;)

Svar: haha eller hur, de blir så vita & smutsiga efter ett pass liksom.. kul att du gillade tipset :D
crackerjack.blogg.se

2012-08-13 // 12:24:06
URL: http://dressyrisabelle.blogg.se/
ª Anonym

hur får man vanliga sott mh stövlar ite "glansiga"+ om du vet hur man gör ;)

2012-08-13 // 13:06:26
ª Clara

toppenbra tips! Alltid kul att läsa om såna här tips, mer sånt :D

2012-08-13 // 14:43:52
URL: http://tvistirni.webblogg.se/
ª Frida

Bra tips! Vart har du köpt dina stövlar? Märke? :D

Svar: jag har köpt mina stövlar på Böckmann Center, märke: Petrie Anky Elegance :) kul att du gillade tipset!
crackerjack.blogg.se

2012-08-13 // 15:46:06

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback