SM bloggning

Hej hej! Jag heter Clara Egholm Hebsgaard och tävlar/rider B-ponnyn Henfynyw Tywysog RWC 3 hah... Vi kan säga "Tuffe" . Jag och denna lilla ponnyn skulle tävla mitt första Sm . Jag packa hela Onsdagen och var riktigt rädd över att ha glömt något men det gjorde jag iaf inte..

Torsdag: Vi kom fram och skulle vetchecka efter 8 timmar. Våra ponnys kom igenom (min syster rider/red Extrem) och vi skulle ta och fixxa hästarna och rida på banorna. Tuffe kändes helt okej men blev bättre på slutet. Tuffe är hingst så han är inte så tittig för han är en riktig cooling.. Vi skulle inte stå på tävlingsplatsen utan på något annat ställe 20 min därifrån . Och det var ett riktigt mysig ställe! Med ute boxar vilket tuffe älska för så kunde han ju också hålla öga på allt! Vi packa ut osv... Och sedan så tog vi till det ställe vi skulle bo och var också jätte mysigt! 


Fredag: Jag skulle starta först av alla Sm deltagarna, Taggad som bara den! Jag var super nöjd med min ritt och tyckte jag red väldigt bra. Det var ett litet fel i en halt så tänkte han bakåt så jag fick fatta galopp direkt efter de där 6 sekunder. Men jag var riktigt glad och min ponny lika stolt som han alltid är... 

RESULTAT:

1. Sofie Andersson  Puccini 81  Willands RF  71,025%
2. Amanda Svanberg  Top Karentino  Willands RF  69,573%
3. Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF 69,402%
4. Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF 68,718
5. Lina Jönsson Danny Beau Särö RF 67,692%
6. Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten 67,179%
7. Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66,838%
8. Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RF 66,752%
9. Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RF 66,581%
10. Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 68,983%
Kat C.
1. Emma Tegelskär  Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF 71,750%
2. Kristian Elner Karfälts Adriana Osbyortens RF 68,833%
3. Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF 68,583%
4. Lina Dolk Oj oj Årsta Runsten 67,417%
5. Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums 67,333%
6. Natalie Ekroth Milady G Årsta-runsten 67,167%
7. Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66,750%
Kat B.
1. Klara Svanberg Findus Willands rf 70,155%
2. Clara Egholm Hebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF  67,984%
3. Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF 67,674%
4. Elin Mattsson Monty Willands RF 64,496%
 
Lördag: Idag var det mitt och Tuffes favorit program och ett som passar Tuffe väldigt bra! Men tyvärr så i ena bakdelsväningen så skruvade han alla steg så det drog ner från 70 % till 63 % men vi klättrade upp till 67 % så jag är riktigt nöjd med % fast det grova felet. 
 
RESULTAT LÖRDAG: 
I kat D
1a. Sofie Andersson
2a. Amanda Svanberg
3a. Amalie Egholm Hebsgaard
I kat C 
1. Lina Dolk 
2. Alicia Carlsson
3. Kristina Elner
I kat B
1. Klara Svanberg 
2. Emma Lindén
3. Elin Mattsson
 
Jag kom till A-final och låg på ett brons. Det var riktigt pirrigt på mitt första Sm och sitta den kvällen till Söndagen och tänka tänk om jag fick brons...

SÖNDAG: Dagen då allt gäller , Tuffe var på tårna och jag var lite pirrig.. Jag var nöjd med SM och hela helgen . Dagens ritt var jag också nöjd med! Vi har kämpat och kommit hit och jag är så nöjd. Jag var lite rädd för att jag inte skulle få Bronset men när jag väl fick veta kom tårarana också min systers.. Jag var så himla glad 11 år och jag fick Sm brons! 

Kat D:
 

Guld Sofie Andersson Puccini 81 Willands RF  72 255

Silver Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF  70 410%

Brons Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF  69 890%

4 Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RK  68 373%
5 Lina Jönsson Danny Beau Särö RF  68 247&
6 Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten  67 911%
7 Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 66 685%
8 Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RS 66 297%
9 Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66 051%
10 Julia Wesén-Cosmo Jonny Be Good Åsbo R  65 902%
11 Victoria Darling Bjirmen´s Tsjalling Willands RF  65 346%
12 Wilma Björk Zidan Åsbo RF  64 791% 

Kat C:

 

GULD Emma Tegelskär Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF  69 314%

SILVER Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF  68 303%

BRONS Kristina Elner Karlsfälts Adriana Osbyortens RF  68 224%

4 Lina Dolk Oj Oj Årsta-Runsten 67 431%
5 Natalie Ekroth Milady G Årsta-Runsten 67 229%
6 Moa Södergren Adrenalin Djurgårdens RK  66 789%
7 Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums  66 674%
8 Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66 130%

 

 

Och sist och helt klart minst Kat B:

GULD Klara Svanberg Findus Willands RF 70 754%

SILVER Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF  69 963%

BRONS Clara EgholmHebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF 67 356%
4 Elin Mattsson Monty Willands RF 66 685%
5 Viktoria Wåhlin Tovdal´s Minitu Rånäs RK 63 742%


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ett par bilder konmmer nu på min andra ponny Extrem . 

 

 

 

 

 

 

 

Tack för att jag fick gäst blogga här på din fina blogg Alice ! Hej då! :) 


Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback