Helena Träning

Dagens träning för Helena gick hyfsat bra! Är nöjd med hur Helena hjälpte mig men Jack var riktigt stel och stark idag! Men efter att vi hade gjort övningar så lossade han sig. På slutet vart han fin! Blev lite så bara eftersom att jag snart haft Jack i ett år men det känns som att det kommer ta typ flera år att lära sig alla knappar :o Haha kanske inte riktigt så länge, men ni fattar.. 
 
Han är riktigt svårriden, men samtidigt så har alla mina tränare sagt att när jag kan rida honom helt så kan jag rida vilken häst som helst. Han är som en storhäst att rida, så det kommer bli lätt för mig när jag går över senare om några år. Vilket ju är bra i alla fall. Men när man väl får honom loss, stadig och rund så är han som en sagoponny! Så det är ändå värt allt kämpande, för tänk när jag får till det på tävling. Då jävlar! :D
 
Imorgon ska jag rida för Christine. Det blir ju som vanligt mest lösgörande och sådär. Den träningen är ju inte jobbig för honom, utan mest miljöträning då vi är i ett annat ridhus (Lillhagen som ligger lite längre bort) och han får se andra hästar och sådär. Sedan får han ett pass då han blir helt loss och fin vilket verkligen behövs. 
 
Bild från andra provridningen. 

Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback