Gästbloggning Av Lilla Mig

Okej, jag ska då gästblogga från SM 2012!
 
Jag heter Isabella Tovek och rider d-ponnyn Magic Golden Boy. Vet inte vad jag ska säga om mig själv, jag bor iaf på västkusten om någon vet vart det ligger? haha :) Men aja dags att börja då...
 
 
Vi började med att åka upp till Karlstad på onsdagen så Magic skulle kunna få vila lite innan tävlingen kör igång, vi kom iväg runt 3 någon gång så vi var inte frammen förrens halv 9 på kvällen. Vi var tvungna att stanna och vila i en halvtimme, så då passade jag på att ge Magic hö och lite betforvatten. Super bra tips om man vill att hästarna ska dricka! Ta bara lite betfor och häll sedan i mycket vatten! Funkar super. När vi kom fram så packade vi upp allting och gick ut och gick med Magic en stund. 
 
Stället var verkligen super fint, det låg precis vid vattnet så man kunde bada! (inte för jag gjorde det men ändå). Vissa badade med sina hästar, men Magic är livrädd för vatten! :) Stället hade även super bra banor, fibersand och det är verkligen ett super underlag! Så extra plus för det! Inte ofta man får rida på fibersand inom dressyren. Så stället var verkligen super fint, nära till allt. Dit kommer jag verkligen åka igen om jag får chansen! 
På torsdagen tog jag lite sovmorgon och gick inte upp förrens vid 10, då jag år lite frukost och sedan ut till stallet och fixade med Magic. Hjälpte Felicia att rida igenom Lotus också, sen red jag en stund och Magic var jätte pigg och fin! Sen var det dags för vet-checken och alla hästar gick igenom den! Så det var ju bra. Sen på kvällen var det invigning, vilket jag tyckte va helt okej, hahah! Sen grillade jag och mamma med, familjen Andersson, Svanberg, Mattson och Rimsäter! Super mysigt!! 
 
Sen var det tidigt i sängs för att upp dagen efter och börja tävlandet! 
För mig gick det inte alls bra.. Har nog aldrig vart så missnöjd i hela mitt liv, Magic bara sprang på och lyssnade inte så mycket på mig, men ändå så fick jag 66,75% och slutade 8a. Så var väl inte en jätte katastroff. Men ändå långt ifrån vad vi kan. Så det var bara att ta nya tag tills lördagen. Vann klassen gjorde duktiga Sofie!!
Resultat Fredagen: 
Kat D.
1. Sofie Andersson  Puccini 81  Willands RF  71,025%
2. Amanda Svanberg  Top Karentino  Willands RF  69,573%
3. Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF 69,402%
4. Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF 68,718
5. Lina Jönsson Danny Beau Särö RF 67,692%
6. Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten 67,179%
7. Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66,838%
8. Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RF 66,752%
9. Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RF 66,581%
10. Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 68,983%
Kat C.
1. Emma Tegelskär  Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF 71,750%
2. Kristian Elner Karfälts Adriana Osbyortens RF 68,833%
3. Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF 68,583%
4. Lina Dolk Oj oj Årsta Runsten 67,417%
5. Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums 67,333%
6. Natalie Ekroth Milady G Årsta-runsten 67,167%
7. Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66,750%
Kat B.
1. Klara Svanberg Findus Willands rf 70,155%
2. Clara Egholm Hebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF  67,984%
3. Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF 67,674%
4. Elin Mattsson Monty Willands RF 64,496%
 
Sen på kvällen var det Ryttarfest! Brukar alltid vara trevligt och denna gången hade dom även god mat!! Brukar alltid vara konstig mat, men ah denna gången var det super gott! Sen vart det även tidigt i sängs denna kväll.
På lördagen red vi vårt sista kval för att komma till Final och vi d-ponnysar red FEI:S Mästerskap.. Och idag kom även min tränare Per dit! Idag gjorde vi en mycket bättre ritt och jag var helt okej nöjd när vi var klara. Med tanken på förutsättningarna inför SM! Men vi fick ihop 68,618% och slutade 5:a. 
Det var inte så stor ändring i toppen.
1a. Sofie Andersson
2a. Amanda Svanberg
3a. Amalie Egholm Hebsgaard
I kat C vann Lina dolk på fina Oj oj. Dom gjorde en super fin ritt! 
1. Lina Dolk 
2. Alicia Carlsson
3. Kristina Elner
I kat b vann duktiga Klara på Findus
1. Klara Svanberg 
2. Emma Lindén
3. Elin Mattsson
 
Och jag kom till final!! :D Och fick gå ut nästa sist i den klassen som var FEI:S ponnykür. 
Låg 5:a inför finalen så det var bara att ge allt inför finalen. Vi gjorde en ganska bra ritt men missade tyvärr piruetten och han tappade lite energi men jag var nöjd ändå och vi fick ihop 69,750% och slutade 4:a i den klassen. Vann klassen gjorde duktiga SOFIE! Som även tog hem guldet i KAT D.

Här har vi slutresultatet av Kat D av alla 12 som fick rida finalen (av 40) Det är alltså slutresultatet av alla 3 dagar!

Guld Sofie Andersson Puccini 81 Willands RF  72 255

Silver Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF  70 410%

Brons Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF  69 890%

4 Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RK  68 373%
5 Lina Jönsson Danny Beau Särö RF  68 247&
6 Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten  67 911%
7 Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 66 685%
8 Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RS 66 297%
9 Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66 051%
10 Julia Wesén-Cosmo Jonny Be Good Åsbo R  65 902%
11 Victoria Darling Bjirmen´s Tsjalling Willands RF  65 346%
12 Wilma Björk Zidan Åsbo RF  64 791%

 

Duktiga Emma Tegelskär som vann Kat C

 

Slutresultatet Kat C. 

GULD Emma Tegelskär Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF  69 314%

SILVER Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF  68 303%

BRONS Kristina Elner Karlsfälts Adriana Osbyortens RF  68 224%

4 Lina Dolk Oj Oj Årsta-Runsten 67 431%
5 Natalie Ekroth Milady G Årsta-Runsten 67 229%
6 Moa Södergren Adrenalin Djurgårdens RK  66 789%
7 Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums  66 674%
8 Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66 130%

Och sist och även minst Slutresultatet av KAT B:

GULD Klara Svanberg Findus Willands RF 70 754%

SILVER Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF  69 963%

BRONS Clara EgholmHebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF 67 356%
4 Elin Mattsson Monty Willands RF 66 685%
5 Viktoria Wåhlin Tovdal´s Minitu Rånäs RK 63 742%

 

Så nu har jag berättat lite om SM, jag är helt slut och tänker absolut inte starta en egen blogg, den saken är säker. haha :) Har tyvärr inte heller så många bilder än, men jag kan lägga in dom när jag fått dom om jag får för ALICE???

Så nu har inte jag så mycket mer att säga! hehe Bjuder på några bilder på mig och Magic, hoppas ni orkar läsa allt! Vart långt och jobbigt :) menmen! :)


Kommentarer från er:
ª Lisa Linde

Hej ! Fint berättat men duu Alice känner du fler som precis kommer från Sm? Kanske med en medalj hem? ;) Tyckte det var jätte kul att läsa faktiskt ! Ps. Älskar din blogg! Och dig... ;)

MVH Lisa

2012-08-14 // 06:53:39

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback