Gästbloggning av Klara Antelli

Hejhej mitt namn är Klara Antelli jag är 14 år och tävlar på min D-ponny Felix på elit nivå. Jag har då fått i uppdrag av Alice, som driver denna fina blogg att blogga lite från SM 2012! Som ni kanske vet så har redan duktiga Isabella Tovek redan gjort ett inlägg om SM men här kommer ett till :) 
 
Jag, min mamma, min syster och min bästavän åkte faktiskt inte förns på torsdagen eftersom det tog typ bara tre timmar dit och jag känner min ponny ganska bra och han har enkelt för sig att landa på nya miljöer osv. Men iaf vi åkte runt lunch och var framme vi typ 4. Då gick jag först till seketariatet och "checka in". Alla ryttare fick en jätte snygg piké! Sen så lasta vi ut Felix vet checka och gick med han lite, sen var det dags för invigning! Det var en jätte fin invigning med sång och trumpet solo. Alla ryttare fick gå fram en och en och ta emot en påse med fina presenter i. Efter den fina invgningen var det dags att åka till hotellet för att checka in och gå och lägga sig.
 
Fredag: Först ut på det stora SM banorna var Clara Egholm Hebsgaard med snygga B-ponny hingsten Henfynyw Tywysog RWC3 som jag tävlade sm på förra året :) Den ponnyn är allt för underbar. Dom gjorde en jätte fin ritt på 67,894% jag och min ponny Felix skulle inte starta förens typ 12, jag blev så otroligt taggad av att se alla fina ekipage, kunde inte fatta att jag var med bland dessa ponnyer och ryttare! Jag hade inga som helst förväntnigar på varken mig eller Felix såklart vill man vara i toppen men det vet vi ju alla att det inte går. Jag var iaf nöjd med min insatts och slutade på ca 62%. Vann gjorde duktiga Sofie Andersson och snygga Puccini. Resultat listan såg ut så här:
Resultat Fredagen: 
Kat D.
1. Sofie Andersson  Puccini 81  Willands RF  71,025%
2. Amanda Svanberg  Top Karentino  Willands RF  69,573%
3. Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF 69,402%
4. Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF 68,718
5. Lina Jönsson Danny Beau Särö RF 67,692%
6. Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten 67,179%
7. Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66,838%
8. Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RF 66,752%
9. Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RF 66,581%
10. Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 68,983%
Kat C.
1. Emma Tegelskär  Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF 71,750%
2. Kristian Elner Karfälts Adriana Osbyortens RF 68,833%
3. Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF 68,583%
4. Lina Dolk Oj oj Årsta Runsten 67,417%
5. Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums 67,333%
6. Natalie Ekroth Milady G Årsta-runsten 67,167%
7. Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66,750%
Kat B.
1. Klara Svanberg Findus Willands rf 70,155%
2. Clara Egholm Hebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF  67,984%
3. Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF 67,674%
4. Elin Mattsson Monty Willands RF 64,496%
 
På fredagkväll var det ryttarfest men tyvärr hann vi inte köpa biljetter i tid så det blev en mysig middag på hotellet, det va minst lika trevligt! Sen var det hopp i säng för att vila inför morgon dagen :)
 
Lördag: Jag kännder mig mer taggad än någonsin, Felix kändes super på framridningen. Inne på banan tappar man såklar lite men jag kände mig ändå nöjd. Slutade på 64% kom inte med till finalen men vi var nöjda ändå!
Inte mycket till ändring i toppen :p
Kat. D
1a. Sofie Andersson
2a. Amanda Svanberg
3a. Amalie Egholm Hebsgaard
I kat C
1a. Lina Dolk
2a. Alicia Carlsson
3a. Kristina Elner
I kat B
1a. Klara Svanberg
2a. Emma Lindén
3a. Elin Mattsson
 

Söndag: Det var dags för final B-ponnyerna red La: P0, C-ponnyerna red FEI mästerskap och D-ponnyerna red till deras fina kürer! Jag red ju "b-finalen" som jag kallar det och jag fick 64% med många missar, super nöjd ändå! Kom precis utanför placering!
Iaf slut resultatet för D-ponnyerna blev så här:

Guld Sofie Andersson Puccini 81 Willands RF  72 255

Silver Amalie Egholm Hebsgaard Extrem Åsbo RF  70 410%

Brons Amanda Svanberg Lykkes Chester Willands RF  69 890%

4 Isabella Tovek Magic Golden Boy Himledalens RK  68 373%
5 Lina Jönsson Danny Beau Särö RF  68 247&
6 Miranda Iderfors-Widell Bångens Valentine Årsta-Runsten  67 911%
7 Stephanie Linde Tequilla Star Willands RF 66 685%
8 Hannah Bengtsson-Larsen Eduward Everlövs RS 66 297%
9 Josefine Ivarsson-Mårtensson Top Nemo Willands RF 66 051%
10 Julia Wesén-Cosmo Jonny Be Good Åsbo R  65 902%
11 Victoria Darling Bjirmen´s Tsjalling Willands RF  65 346%
12 Wilma Björk Zidan Åsbo RF  64 791%

Grattis till er alla!

Slutresultatet Kat C. 

GULD Emma Tegelskär Moelgarnedd Montana RW 114 Särö RF  69 314%

SILVER Alicia Carlsson Paulo Pan Grännabygdens RF  68 303%

BRONS Kristina Elner Karlsfälts Adriana Osbyortens RF  68 224%

4 Lina Dolk Oj Oj Årsta-Runsten 67 431%
5 Natalie Ekroth Milady G Årsta-Runsten 67 229%
6 Moa Södergren Adrenalin Djurgårdens RK  66 789%
7 Linnéa Holmgren Indiana Joe RS Grums  66 674%
8 Jennifer Lindvall Prinsen Boji Särö RF 66 130%

Och sist och även minst Slutresultatet av KAT B:

GULD Klara Svanberg Findus Willands RF 70 754%

SILVER Emma Lindén Stenbroåsens Ante Rydebäcks RF  69 963%

BRONS Clara EgholmHebsgaard Henfynyw Tywysog RWC 3 Åsbo RF 67 356%


4 Elin Mattsson Monty Willands RF 66 685%
5 Viktoria Wåhlin Tovdal´s Minitu Rånäs RK 63 742%

Grattis tjejer! Här fick guld medaljörerna ta sig ett dopp! :)

 

Under detta SM har jag lärt mig otroligt mycket, det va ju därför jag var där. Vill bara till lägga att jag har endast haft Felix i ett par månader och vi tog oss ända hit! för mig är det otroligt! Även om vi har en bit kvar på vägen! Älskade ponny!

Då tackar vi för oss! Och tack Alice för vi fick låna din fin fina blogg! Kram! Ni hittar mig på www.klaraantellis.blogg.se


Kommentarer från er:

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback