Gårdagens Pass

Igår red jag i ridhuset och det gick super! Han var loss och fin, och jag tränade på sitsen. Red utan stigbyglar hela passet. Tränade för en gångs skull skänkelvikningar, det är nog mitt största problem..

Eftersom jag ska rida en LA1 och en LAP1 i Flyinge för att få mer självförtroende måste ju skänkelvikningarna sitta! Men jag har jättesvårt för det för att han höjer huvudet och trycker upp nacken lite. Sedan tycker jag de är så tråkiga, så jag övar slutor istället.. Fel av mig jag vet. Så jag har typ ångest över dessa skänkelvikningar som finns i LA1..

Fast igår satt de efter ett tag. Får la bara öva mer denna veckan. Men en sak som jag märkte efter att jag gjort skänkelvikningar var hur rund och fin han blev efter det! Galoppen vart otrolig igår! Kunde bara sitta och hålla stadigt i bägge tyglar och göra halvhalter. Finaste ponnyn!


Kommentarer från er:
ª Cajsa

vad är det för schabrak?

Svar: från equiline :)
crackerjack.blogg.se

2012-08-08 // 16:44:53
URL: http://cajsamalmstrom.wordpress.com

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback