Andra Klassen Igår

Red ju som sagt även en LAP1 igår som gick jättebra. Jag red bara fram i cirka 25 minuter för att han gått en klass innan och även för att det var så himla varmt :o Han hade fått lite havre precis innan så han var såå pigg när jag satt upp! Han klarar egentligen inte havre men vi tänkte att vi ville pigga upp honom lite så att han inte skulle vara slö och trött inne på banan efter att ha stått i transporten så länge. 
 
Kände inte igen han på framridningen så jag blev lite orolig över hur det skulle gå på banan.. Men jag red igenom alla moment osv och det gick bra. Väl inne på collecting ringen så var det precis som att han visste att han skulle skärpa sig och göra sitt bästa inne på banan, så han lugnade ner sig och var jättefin! Red in på banan och fick startsignal, han var så fin! Tyvärr blev han skrämd precis innan jag skulle rida upp på medellinjen och jag fick lägga en stor volt så att han lugnade sig. Detta ledde till att han blev liite stark men annars jättefin. Hade inga missar utan det enda vart ju då att han var lite stark. 
 
Fick 6or och 7or rakt igenom, och är jättenöjd med att inte ha fått en enda 5a eller 4a på hela dagen! Fick även en hel del 8or i LA1. Det kändes också såå himla mycket bättre än i Jönköping!! Det var ju värsta cirkus ritten jämfört med detta haha. Men förväntade mig verkligen ingenting utan tänkte att allt över 60 % var bra. Resultatet landade på 65,0 % och jag blev jättenöjd! Det var längesen det gick så bra på en tävling. Gick in på en tredje plats efter min ritt där jag även slutade! Blev alltså tredje placerad utan 19 starter, vinnaren hade 67 % så det var inte långt ifrån.
 
Super nöjd med dagen, det kunde nog inte gått bättre! Nu har jag mycket mera självförtroende och glädje igen. Detta behövdes verkligen! Nu blir det ett långt tävlingsuppehåll på en månad ungefär innan vi är på det igen. Massa träning nu denna månaden, vi ska bli bättre än någonsin tills nästa tävling :D
 

Kommentarer från er:
ª ShireElin

Grattis! :D

Svar: hihi tack! :D
crackerjack.blogg.se

2012-08-12 // 21:08:30
URL: http://stalltrion.wordpress.com

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig tills nästa gång?

Email: (publiceras ej)

Din blogg/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback